duminică, 11 iulie 2010

Limbu român

N-am mai scris de ceva vreme, da asta fiincă n-am prea ştiut ce. Da amu mni-o vinit o cujetare... Îi vorba în postu ăsta despre limbu român...mai exact m-am gândit io azi la cum ne înjurăm. (Ieri m-o sfădit mama că di ce vorbesc urât).
Mnie mi se par expirate înjurăturile de mamă.. io nici măcar nuj di ce drac îs considerate aşe grele. Cea mai comună înjurătură de felu ăsta îi "Du-te în pizda mătii" Mare chestie, ce să zic! Mult mai grea ar fi o înjurătură de genu "fute-te-ar tată-to în cur". Ar trebui să înlocuim mama cu tata în înjurături...mda...asta îi concluzia.

Altă înjurătură foartie veche şi neinteresantă îi "suji pwla". asta,  domnilor... cum să zâc io... nici măcar nu mai îi înjurătură, dat fiind faptu că tăţi poponauţii şi mare parte din muieri fac lucru ăsta... aka... noh, deja îi on lucru oarecum normal.... şi mamele noastre, şi bunicile noastre probabil tăte sug.... (:)) îmi pare rău pentru imaginea din minţile voastre, că cre că v-aţi imaginat.... ). bine, probabil că nu da oricum îi expirată şi nici măcar nu mai îi insultă asta, la cât de mult o fost folosită.

Şapoi îs ălea slabe rău de tăt... "du-te dracu" de exemplu, asta nu-i înjurătură... cinie-i dracu ? şi di ce m-ar deranja să mărg la el? Sau "du-te-n pwlă"... asta îi de binie, după părerea mea. Trebe oameni buni să ne punem inventivitatea la treabă, să scoatem oareşce înjurături mai originale. Putem foartie binie să ne folosim de cuvinte noi, chiar şi provenite din limba magheară sau rusă.... putem încerca mai multe, ca să evolueze ramura asta a limbului român. În loc de "măta" putem folosi sinonime de genul "mânie-ta", "curva aia", "mămica ta", etc. sau putem să ne folosim de "tată" mai mult. Putem folosi figuri de la televizor... un exeplu ar fi "futete-ar Victor Ciorbea"... sau "Fute-te-ar Naomi", "Suje-l-ai pe Pişti", etc.

Important, poatie că cel mai important aspect pe care îi musai să-l avem în minte când înjurăm îi tonu... ăla face tăt. Trebe să avem aşe un ton grav.... să vorbim serios.... Îi foartie important. Aka, nu îi înjurătură "Ce faci, băăăh! heheh suje-l-ai pe tată-to!" .

Binieînţăles că o să mai cercetez ompic subiectu ăsta şi o să scriu mai multe după ce mă mai documentez şi eventual mai consult şi ceva lingvişti, da până atunci apelez la minţile luminate să se pună pe treabă să salveze colecţia românească de înjurături, pentru că se duce pe apa sâmbetei. Şi sincer... nu cred că vrem să fim consideraţi slabi la capitolu ăsta.

Atâta.

2 comentarii:

A spunea...

poi ... exemple
1 : Mori !!
2 : bewai apa din buda
3 : lovitear diareea o saptamana batar
4 : crapatar ventricolul drept
5 : putrez-wai
... etc

alexandrrra spunea...

"zambi-mi-ai de sub tramvai" se pune?
mie imi placea aia cu "vedea-te-as la stirile de la ora 5" :D Eh, astea-s variante soft... stiu si d-alealalte da' mi rusine sa le scriu :P

Cele bune

 
căutare personalizată

100 Ro

100 Ro