luni, 19 august 2013

Cum am negociat berea la supermarket.

O chestie pe care am învățat-o noi în primele 2 zile din Turcia (după ce am aprofundat faptul că turcii nu sunt țigani), o fost că tăte la ei se negociază. Cât îi bluza asta? 80 de lire? na, îți dau 20. Binie? no binie. Negociatoru șef la noi o fost Soso, fiindcă el îi cel mai țâgan și se pricepe. Și-apo ne-o negociat de la rahaturile din bazar până la prețurile la mâncare în restaurant. Că eram trișpe și atunci meritam group discount. Și apo dacă berea era 7 lire la restaurant, noi meritam s-o bem cu 6, sau cu 5, că și-așa bem multe.
Astfel, în prima sară din Kusadasi, respectiv a doua pe tărâm turcesc, merem și mâncăm ceva în bazar. O domnucă ne cheamă la ea la terasă, noi îi spunem că merităm reducere, ea-i de-acord, mâncăm binie, nu ne plânjem și merem cătă hotel să bem bere. Pe balcon. Că-i mai ieftin. Și merem la supermarket, unieee... nu-i chiar așe ieftin. Umpic mai binie ca la restaurant, 8 lei, față de 12. Da tăt scump.
Binie, mă, las că negociem. Negociem, da, da pân semne că ăia nu tare știau engleză. Și s-apucă Soso (asta este varianta tradusă)
- cât îi o bere?
turcu: 4 lire.
- binie, binie.. da dacă ieu mai multe?
turcu: câte vrei?
- să zic.. 10 beri. cu cât îmi dai 10 beri?
turcu ia calculatoru, calculează 10 ori 4 = 40. Na. 40.
- mno binie, da dacă de exemplu iau..20? 20 de beri cu cât mi le dai?
turcu se gândește, ia calculatoru.. 20 ori 4. egal 80. na. 80 de lire.
- no group discount????
undie visezi tu group discount la supermarket? ma, voi sunteti prosti?
- ăsta-i prost, merem la urmatoru. Nici acolo nu ne-o dat discount. Pe lângă asta o și rămas cu impresia că suntem niște proști care nu știu să calculeze 10 ori 4.

Niciun comentariu:

 
căutare personalizată

100 Ro

100 Ro